UTBILDNING – HÅLLBAR KOMMUNIKATION

Med hjälp av utbildningen Hållbar kommunikation får ni de verktyg ni behöver för att hitta rätt ton i er kommunikation. Den ger också insikt om fallgropar och framgångsfaktorer för att säkerställa att det inte bara blir vackra ord, utan verktyg för att hitta rätt balans i kommunikationen.

Börja kommunicera
ert hållbarhetsarbete

Under dagen kommer vi att gå igenom konkreta verktyg och praktiska exempel. Ni kommer att få möjlighet att diskutera och reflektera över er egen kommunikation. Det främsta syftet med dagen är att ge er insikt om hur ni kan använda ert hållbarhetsarbete som verktyg i kommunikationen för att:

  • stärka varumärket,
  • attrahera talang
  • öka förtroendet för er verksamhet

INNEHÅLL & UPPLÄGG

Teori varvas med konkreta exempel, praktiska övningar och frågor att reflektera över. Dagen kommer att ge kunskap inom följande områden: 

  • ”do’s and don’ts” i hållbarhetskommunikation
  • Mentala hinder för klimatkommunikation och hur du vänder dem till fördelar
  • Framgångsfaktorer för att komma igenom de mentala hindren
  • Fyra olika målgrupper och åtta personas som underlättar arbetet

Vem riktar sig dagen till?

Kommunikations- eller marknadsproffs, projektledare och liknande som ska börja/har börjat arbeta med hållbarhetskommunikation. Dagen ger dig kunskap om:

  • Viktiga trender som påverkar hållbarhetskommunikationen
  • Nyckelfaktorer för framgångsrik hållbarhetskommunikation
  • Fem D:n som hindrar ditt budskap och fem S som gör att du kan nå fram.
  • Centrala begrepp som green wash och green hush och hur man undviker dem

Vi varvar teori med konkreta exempel och med praktiska övningar och frågor att reflektera över.

lov-ikon-v2

LÅngsiktigt arbete som stärker ert varumärke

Bra hållbarhetskommunikation inspirerar både medarbetare och kunder. Dessutom driver den också både förändring och utveckling i verksamheten. Hållbar kommunikation handlar om medvetenhet och långsiktighet, och att göra skillnad för människan, företaget och omvärlden.

Framgångsrikt hållbarhetsarbete kombinerar och balanserar handling med ord. Men när vågar man berätta om det man gör? Vilka fallgropar finns det? Vilka ingredienser behöver finnas med för att bygga ett hållbart varumärke?